Kärleken.

Du gick förbi som om jag inte fanns.
Gruset från din barnvagn skvätte upp mot mitt smalben.
Du såg lyckad ut och jag undrade vad det var mellan oss som gick fel.
Jag vet att du la märke till mig,
dina ögon drog snabbt upp och ner över min kropp.
Dom gick så snabbt, åren vi levt utan varann.
Jag såg dig i centrum med barnvagn,
jag undrar vem av oss det egentligen var som vann.
Jag brukade trivas i dina ögon,
under dom ensamma nätterna brukade jag drömma mig tillbaka till dom.
Du minns mig, jag den där som drog ner, jag den där som förstörde framförallt.
Jag minns knappt längre, alla anledningar.
Jag minns egentligen ingenting.
 
Jag fick ett slag i magen igår.
 
(Jag vill inte vara ensam längre.)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: