Alla begravningar ser likadana ut.

Du är inte anledningen till att jag slutade,
men du är en av anledningarna till varför jag fortsätter.
För om jag var aktiv, då skulle du försvinna.
Du skulle orka några månader, kanske ett år.
Du skulle orka komma och möta mig på avgiftningar,
hämta mig från psyket, ta hot om självmord och depprissioner,
du skulle klara det ett tag, tills jag förgör dig.
Så varje dag väljer jag dig.
För när jag är aktiv så är du borta.
Då väljer jag alkohol och droger framför dig,
framför min familj, mina vänner, mitt lv.
Jag kämpar varje dag,
jag och så många andra.
 
Jag skulle kunna döda dig för det du säger,
men jag skulle kunna döda för att ge dig rätten att säga det.
 
 (När Jesus högra hand vänder dig ryggen.)
 
 
 
 
 
1 John Arthur Ekebert:

skriven

Du är i ditt esse!
Starkt, gripande och tjusigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: